Rewolucja związana z nową reformą dotknie uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych. Gmina zaproponowała dwa warianty rozwiązań. Pierwszy- rejonizacja i drugi- łączenie szkół. Oba mają wady i zalety, dlatego nadal pozostają propozycjami otwartymi na komentarze i dyskusję.
Rejonizacja oznacza przekształcenie obecnych Zespołów Szkół i Szkół Podstawowych w ośmioklasowe podstawówki i utworzenie dodatkowych szkół w budynkach po Gimnazjach nr 1, 2 i 3. Wadą tego systemu jest rozbicie klas i więzi koleżeńskich jakie zawiązały się między uczniami. Dlatego powstał drugi wariant.
Zmiana budynku i nauczycieli to efekt łączenia obecnych podstawówek z gimnazjami, czyli wariant drugi. Jego skutki najmniej odczują uczniowie i nauczyciele szkół na terenach sołectw i Zespołu Szkół w Jasienicy.
W Policach zaś proponuje się by po ukończeniu szóstej klasy uczniowie na kolejne dwa lata nauki całymi klasami przenieśli się do budynków po obecnych gimnazjach.
Uczniowie SP 8 mieliby uczyć się w obecnym Gimnazjum nr 1. Dodatkowo powstałaby tam klasa dwujęzyczna. Mimo to rodzice mają sporo obaw.
Wariant drugi zakłada zmianę budynków i nauczycieli, ale nie środowiska koleżeńskiego. Nauczyciele obecnych gimnazjów bronią się wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą i są gotowi do pracy w świetle reformy.
Gmina nie ukrywa, że w ich oczach wariant II, choć nie jest idealny wydaje się najmniej drastyczny. Rejonizacja bowiem, wiąże się z dalszymi konsekwencjami.
Kolejną konsekwencją wariantu drugiego jest utworzenie w obecnym Gimnazjum nr 2 Szkoły Podstawowej nr 5, gdzie uczyliby się uczniowie klas siódmych i ósmych z SP 1, 2 i 3. Zaś te szkoły stałyby się filiami wspomnianej piątki.
Wariant drugi zakłada również utworzenie w obecnym Gimnazjum nr 3 Szkoły Podstawowej z klasami sportowymi lub oddanie obiektu pod administrację powiatu, celem utworzenia Szkoły Mistrzostwa Sportowego.
Część rodziców jest zadowolona z planowanej reformy, ale nie zgadza się z propozycjami gminy. Nie wszystkie szkoły z terenów sołectw są dostosowane do zwiększenia liczby uczniów.
Do siedemnastego lutego wszystkie samorządy są zobowiązane do złożenia koncepcji przekształcenia szkół do kuratorium oświaty. Po trzech tygodniach koncepcje zostaną zaopiniowane. Jest jeszcze czas by rodzice wyrazili swoje zdanie w sprawie wariantów zaproponowanych przez gminę Police.
https://www.youtube.com/watch?v=z_ZquaRmHgc&feature=youtu.be
Napisz komentarz
Komentarze