Nietrafne diagnozy, brak kompetencji i empatii wobec pacjenta- to główne zarzuty rodziców, którzy na forach i portalach społecznościowych skarżą się na jakość usług nocnej opieki zdrowotnej w Policach.
Państwo Matuszak szukali tam pomocy, gdy ich roczny syn, astmatyk zmagał się z niepokojącym kaszlem. Było to pół roku temu a na nocną wizytę przyjął ich młody- ich daniem niekompetentny lekarz.
Ze szkarlatyną do lekarza dyżurującego podczas nocnej wizyty zgłosili się Państwo Gruszeccy. Choroba nie była jeszcze zdiagnozowana, ale na ciele ich syna pojawiły się niepokojące zmiany.
Prezes Medikliniki przebywa na urlopie, ale drogą mailową otrzymaliśmy odpowiedź na zadane pytania za pośrednictwem lekarza Krzysztofa Drozda.
W przypadku Państwa Gruszeckich i ich źle zdiagnozowanego dziecka, spółka zaistniałą sytuację tłumaczy w ten sposób:
„Należy podkreślić, że choroby zakaźne u dzieci mają swoją dynamikę i nie zawsze podczas wystąpienia pierwszych objawów lekarz jest w stanie od razu postawić diagnozę. Szkarlatyna może objawiać się wysypką, a dopiero w kolejnych godzinach pojawią się objawy dzięki którym możemy postawić trafne rozpoznanie. Tak samo zapalenie płuc może nie być klinicznie jawne w pierwszej chwili pojawienia się kaszlu. Dlatego tak istotna jest obserwacja rodzica i czasami ponowna konsultacja”
Zdaniem zarządu Medikliniki negatywna opinia o świadczonych przez spółkę usługach to konsekwencja niezadowolenia radnego Grzegorza Ufniarza z porady jaką udzielono jego dziecku.
„Pan G. Ufniarz był niezadowolony z udzielonej jego dziecku porady, nie zgadzał się na proponowane leczenie i wychodząc, wygrażał lekarzowi poniesieniem konsekwencji. Kolejnymi krokiem Pana Grzegorza było pismo do NFZ i szpitala klinicznego SPSK1, gdzie uzyskał odpowiedzi potwierdzające nasze kompetencje”
Grzegorz Ufniarz faktycznie napisał do wspomnianych podmiotów, gdyż jego odczucia potwierdziły wizyty innych rodziców. Wystosowane pismo i odpowiedź zamieścił na portalu społecznościowym.
Jak dotąd do Medikliniki wpłynęły zaledwie trzy skargi, choć na wspomnianym portalu jest ich znacznie więcej. Mediklinika świadczy usługi dla Polic od trzech lat i udzieliła ponad 20 000 porad. Na dyżurach przyjmuje dwóch lekarzy- internista i pediatra, do których spółka ma zaufanie. Zdaniem wielu rodziców jakość porad zdecydowanie odbiega od tych jakie uzyskują od lekarzy rodzinnych.
By uświadomić wagę problemu osobom decyzyjnym niezadowoleni rodzice powinni zgłaszać swoje zastrzeżenia do Izby Lekarskiej. Dopóki dyskusja na ten temat nie wyjdzie poza internet, trudno w tej sprawie rozstrzygać.
W odpowiedzi mailowej lekarz Krzysztof Drozd wyraził chęć poprawy jakości usług świadczonych w Policach, jeśli padną jakieś sugestie.
https://www.youtube.com/watch?v=6sCWEIs9KX4&feature=youtu.be
Napisz komentarz
Komentarze