Kontrole przeprowadzają strażnicy miejscy, wyłącznie w mieszkaniach wskazanych przez urzędników. Chodzi o to by ustalić, ile faktycznie osób zamieszkuje dany lokal. Podstawą do kontroli jest odbiegająca od normy ilość zużytej wody na jednego mieszkańca.
Rekordzista w gminie Police zużywa ponad 22 metry sześcienne wody w miesiącu, czyli tyle ile przeciętnie 7 osób. W takich przypadkach konieczne jest ponowne złożenie deklaracji co do ilości lokatorów w mieszkaniu.
Właściciele i najemcy lokali w zasobach spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mogą zaktualizować deklarację u zarządcy budynku. Właściciele domów jednorodzinnych zrobią to w Wydziale Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego.
Mieszkańcy, którzy mimo kontroli uchylają się od obowiązku aktualizacji deklaracji muszą liczyć się z konsekwencjami. Za wykroczenie grozi mandat karny do 500 złotych a także naliczenie zaległych opłat nawet za 5 lat wstecz. Od 2016 roku rodziny z co najmniej trójką dzieci mogą otrzymać ulgę w wysokości 40 %, muszą jednak złożyć stosowny wniosek w Urzędzie Miejskim.
Do tej pory system gospodarki odpadami w gminie Police nie bilansował się. Przyczyną były zbyt niskie stawki za odbiór śmieci oraz ubywająca liczba osób w systemie. Ponadto o średnio 6% wzrosła ilość produkowanych śmieci, na co wpływ niewątpliwie miały świadczenia z programu 500+.
W kwietniu podjęto radykalne działania mające uzdrowić system. Wzrosły stawki za wywóz odpadów i przystąpiono do kontroli niektórych mieszkań. Efektem czego, w systemie zaczęło przybywać mieszkańców. Kontrole będą kontynuowane, a osoby które unikają opłat za śmieci nie będą już bezkarne.
https://youtu.be/CqsAUEiHcaE
Napisz komentarz
Komentarze