W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie 300 plus z programu "Dobry Start" można złożyć wyłącznie elektronicznie – przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Obsługą programu „Dobry Start” od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski można składać do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku - na dziecko uczące się w szkole - aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnością.
Do ZUS na terenie województwa zachodniopomorskiego wpłynęło ponad 129 tys. wniosków, które dotyczą niemal 177 tys. uczniów. W Polsce rodzice i opiekunowie złożyli przeszło 3 mln wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące 4,3 mln dzieci.
Świadczenie z programu "Dobry Start" jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje też specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można otrzymać informacje w sprawie 300 plus. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów. Infolinia będzie działać tylko do końca października.
Tekst:
Karol Jagielski
regionalny rzecznik ZUS
województwa zachodniopomorskiego
Napisz komentarz
Komentarze