Skutki inflacji, podniesienia cen paliw i rosnące koszty codziennego życia odczuwamy wszyscy. Do ZDiTM nigdy nie wpływało tyle zapytań o darmowe przejazdy albo umorzenie kar z tytułu braku biletu. To pokazuje, że związanie końców dnia powszedniego jest trudne w gospodarstwach domowych, ale nie inaczej jest w większych jednostkach i w skali miasta. Ograniczony budżet często nie jest w stanie unieść gigantycznych kosztów paliwa, a teraz cen prądu. O brakach kadrowych informowaliśmy już kilka razy, teraz doszły jeszcze ekstremalne oferty na prąd na 2023 rok. O blisko 25 mln złotych zwiększy się roczna umowa na sprzedaż energii elektrycznej na potrzeby ZDiTM, a dla Tramwajów Szczecińskich o 32 miliony. To wszystko składa się na możliwość organizacji transportu publicznego.
Duże miasta w Polsce są już po znaczących cięciach w siatce połączeń, wiele z nich zdecydowało się na podwyżkę cen biletów. W Szczecinie we wrześniu wprowadzona będzie korekta, która ma pomóc pasażerom w planowaniu podróży i ograniczyć sytuacje związane z niewyjazdami.
Całość została opracowana w ramach uwzględniających nie tylko potrzeby pasażerów, ich przyzwyczajenia komunikacyjne, gęstość zaludnienia i ilość zakładów pracy, ale także czas pracy prowadzących pojazdy, zasoby kadrowe i taborowe, infrastrukturę komunikacyjną, socjalną, skomunikowania, a także ograniczony budżet. Przypominamy, że komunikacja miejska to system naczyń połączonych i jedna, najdrobniejsza nawet zmiana niesie konsekwencje dla wielu innych elementów. Korekty zostały wprowadzone na liniach i w miejscach, gdzie pozwalało na to napełnienie i zapotrzebowanie. Pozytywna zostanie wprowadzona na linii B. W dni powszednie nastąpi zmiana rozkładu jazdy polegająca na zwiększeniu częstotliwości kursowania w godzinach szczytu do 10 minut.
Zmiany od 1 września:
Tramwaje
· Obowiązywanie wakacyjnych rozkładów jazdy w dni powszednie zostaje przedłużone: na liniach 8 i 10 – do 4.09, na linii 12 – do odwołania.
Autobusy
· Przywrócone zostaną rozkłady jazdy obowiązujące poza okresem wakacji letnich na liniach 61, 66, 86, 103, 107, 222, 223, 227.
· Linia 65 w dalszym ciągu będzie kursowała jak w okresie wakacji letnich w szkołach.
· Przywrócone zostanie kursowanie linii 98, 109, 110 i 908.
· Na liniach 111, 904 obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w okresie nauki w szkołach.
Zmiany od 5 września:
- Linia 8 - zmiany w rozkładzie bez zmiany częstotliwości
- Linia 10 będzie kursować z częstotliwością 12-24 min, tylko w godzinach szczytu.
- Linia 71 ulegnie likwidacji.
- Rolę linii 71 przejmie linia 84, która kursować będzie na zmienionej trasie: Turkusowa – Przelotowa – Łubinowa – Struga – Gryfińska – Batalionów Chłopskich – rondo Ułanów Podolskich – Walecznych – Mączna – Kolorowych Domów – Chłopska – Nad Rudzianką – Gwarna – Dąbska – Niedźwiedzia – Kijewo. Wybrane kursy realizowane będą na trasie wydłużonej do pętli „Zakłady Mięsne”. Kursy wykonywane będą co 20 minut we wszystkie dni tygodnia, ale w dni powszednie po godz. 18 oraz w dni wolne od pracy przez cały dzień co drugi kurs realizowany będzie na skróconej trasie Turkusowa – Rondo Ułanów Podolskich (na odcinku Rondo Ułanów Podolskich – Kijewo w tym czasie obowiązywać będzie 40-minutowa częstotliwość kursowania). Na pętli „Turkusowa” przystanek dla wsiadających dla linii 84 będzie wspólny z linią 91 (nr 86945).
- Obsługę ul. Jasnej w dalszym ciągu zapewniać będzie linia 65, której częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.
- Na linii 54 nastąpi zmiana rozkładu jazdy bez zmiany częstotliwości kursowania.
- Na linii 75 w dni powszednie nastąpi zmiana rozkładu jazdy polegająca na likwidacji dwóch obiegów (jeden w porannym i jeden w popołudniowym szczycie komunikacyjnym).
- Na linii B w dni powszednie nastąpi zmiana rozkładu jazdy polegająca na zwiększeniu częstotliwości kursowania w godzinach szczytu do 10 minut.
- Przystanek „Fioletowa” otrzyma status przystanku na żądanie, natomiast przystanek „Akwarelowa” otrzyma status przystanku stałego.
- Nastąpi zmiana nazwy przystanku „Zdroje Szpital” na „Mączna” oraz „Mączna” na „Zdroje Szpital”.
Napisz komentarz
Komentarze