Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina stanowi znaczący krok w kierunku usprawnienia ruchu drogowego w regionie, co znalazło odzwierciedlenie we wsparciu Grupy Azoty Police, która udostępniła swoje nieruchomości pod tę inwestycję. Rozbudowa infrastruktury drogowej w połączeniu z równoległą rozbudową infrastruktury kolejowej, zapewni lepszą integrację z europejską siecią transportową TEN-T oraz pozwoli na eliminację tzw. „wąskich gardeł” w logistyce regionu.
Równie ważny projekt budowy linii kolejowej nr 429, obejmującej odcinek Stobno Szczecińskie – Dołuje, niestety wciąż znajduje się na liście rezerwowej programów CEF2 i FEnIKS 2021-2027. Projekt ten ma strategiczne znaczeniu dla rozwoju regionu i polskiej sieci kolejowej. Realizacja tego projektu wpłynie na poprawę połączeń transgranicznych między Polską a Niemcami, szczególnie w zakresie transportu towarów, i wpisuje się w szersze plany rozwoju europejskich korytarzy transportowych. Jednocześnie trasa kolejowa 429 to połączenie portu morskiego w Policach oraz zakładów przemysłowych. Pozwoli ono na zmniejszenie obciążenia kolejowego kierowanego przez miasta Police i Szczecin, co staje się kluczowym zadaniem dla rozwój regionu jako ważnego hubu logistycznego dla przemysłu chemicznego oraz hubu zintegrowanego z europejską siecią transportową.
Napisz komentarz
Komentarze